Analitycy Millennium DM, w raporcie z 20 grudnia, obniżyli cenę docelową akcji Agory do 16,2 zł z 23,4 zł wcześniej, podtrzymując zalecenie „kupuj”.
Raport wydano przy kursie 6,66 zł.
Analitycy podali, że na obniżenie wyceny największy wpływ – spośród czynników zewnętrznych – wywarło podniesienie stóp procentowych i
związany z tym wzrost stopy dyskontowej w wycenie DCF oraz przedłużanie się epidemii i związanych z nią ograniczeń dotykających głównie działalność kinową.
„Najpoważniejszym czynnikiem wewnętrznym jest konflikt pracowników segmentu Prasa z zarządem Grupy. (…) w naszych prognozach przekłada się na obniżenie prognozowanej rentowności segmentu w kolejnych latach i co za tym idzie niższą wycenę całej firmy. Mimo znacznego obniżenia wyceny walorów Agory, nadal jest ona znacznie wyższa niż bieżąca rynkowa, co oznacza podtrzymanie rekomendacji kupuj” – napisano w raporcie.
Autorzy raportu wskazują, że możliwa jest odbudowa rynku reklamy, a przede wszystkim segmentu reklamy zewnętrznej oraz biznesu kinowego – potwierdzają to ich zdaniem wyniki frekwencji z okresu wrzesień – listopad.
„Po przegłosowaniu w sejmie lex TVN znacznie wzrosło dodatkowo ryzyko związane z koncesjami i zmalały tym samym szanse na przejęcie Eurozet w ciągu najbliższych 2 lat. Naszym zdaniem zwiększa się jednak prawdopodobieństwo zmiany rządzącej opcji politycznej po wyborach w 2023 r., co istotnie zmieniłoby warunki funkcjonowania dla Agory, w tym szanse na sfinalizowanie przejęcia Eurozetu, a co za tym idzie – nastawienia do niej ze strony rynku” – dodano.